Sunday, June 20, 2010

long-long journey

texas - L.A - las vegas - hoover dam - grand canyon - texas

perjalanan dimulakan dengan bismillah.hehe.from texas,my sis and brother-in-law drive all the way to L.A.its take 2 days punye driving.finally dapat jugak pegi UNIVERSAL STUDIO HOLLYWOD.sangat la best.memang syok habis.sampai je sana,kite orang bergambar sakan and sempat amik gambar dengan kartun-kartun bergerak dalam gambar kat bawah ni.

then 1st thing kite orang nek,jurassic park ride.sangat cool.basah-basah sikit sebab dinosour-dinosour nakal itu pandai plak sembur air kan.hahaha.but at the end terkejut yg amat sebab bole plak cam roller coaster.gayat yang amat.even gayat,dua kali nek benda ni sebab seronok.

next ride kite orang nek, mummy ride.agak suspen sebab dalam gelap.mula-mula dat tren jalan slow je.so aku bajet "ala,benda ni biasa je".then tetiba dia stop.still dlm gelap.ade la bintang-bintang glow in the dark.tetiba tren ni boleh gerak haram laju pusing-pusing.sampai aku pon nek pening.then,stop mengejut gitu and gerak reverse plak.lagi macam haram.hahahaha.kua je aku rase ak cam nak bertukar jadi mummy.


next,kite orang pegi tengok shrek 3d and terminator 3d.wonderful!hehehe..then pegi tengok show,waterworld.cool sebab lakonan dorang best + memang ada real actor.


next,aku naik the simpsons ride.actualy benda ni just simulation.but sangat cool coz macam real.that really wonderful experiences i ever have.
banyak lagi aktiviti yang kite orang buat but aku pon da ingat da.then,kite orang balik hotel rehat.besoknya kami teruskan perjalanan ke las vegas.dapatla tengok mandalay bay,caesar hotel,trump tower and banyak lagi.


next day kami pergi ke hoover dam.masyaallah...sangat la besar and ada 1 bridge yang buat aku kagum sangat!


last tempat kite orang pergi grand canyon.subhanallah...tersangat la kagum aku tengok betapa hebatnya ciptaan Allah s.w.t.cantek sangat tempat tu.even panas,kiteorg bergambar sakan sebab bukan selalu dapat pegi tempat ni.

and semasa dalam perjalanan pergi dan balik memang banyak tempat kami singgah.stop kat rest area untuk makan-makan and solat.1 week full with a lot of activity memang memenatkan tapi sangat la teruja.so,next aku akan sambung plak journey aku ke sea world,SAN ANTONIO.

5 comments:

  1. aaaa best gile travel sana sini! tapi napa gambar kecik-kecik, tak nampak laaa...

    ReplyDelete
  2. aah! setuju! maxi kan ckt pic..br cam puas ckt ngusha..hee

    ReplyDelete
  3. yeke..hehehe
    sory2..ok2..nnt i besakan gmbr

    ReplyDelete
  4. i da tukar da gmbar yg lg besar
    enjoy it!

    ReplyDelete
  5. waaaa..jelesnye..nak pg jugak!!!!

    ReplyDelete