Sunday, August 29, 2010

again!!!! kes buang bayi..

salam petang buat semua.aku kat sini nak cite satu kejadian.ni pasal kes buang bayi la kan.aku memang sangat pelik ngan manusia zaman sekarang.benda ni makin menjadi2 seperti cendawan tumbuh selepas hujan..hahaha..bermadah plak aku.buang anak macam buang anak kucing je.even anak kucing pon aku xsanggup buang tau.siap amik bela lagi kalo jumpa.ini plak baby yang cute miut.

kalo korang baca dalam paper xpon berita kat tv memang xsah kalo xde cite pasal buang baby.subhanallah..kesian gile kot!orang yang kawen xda anak punya susah payah nak dapat anak tapi korang memang tade hati perot usus sume kan suka2 nak buang baby.baby 2 xbersalah kot.korang yang salah!paham?!!da tau xnak anak, p buat benda xpatut 2 kenapa daa.....

semalam aku n family otw p cheras nak singgah dekat stadium nak p bazar jap.tibe2 jam semacam kat traffic light.keta polis sume ade.agak pelik r.usha punya usha rupanya ada baby kena buang.sayu hati aku tengok ada orang tengah kipas baby 2.aku sendiri xsempat amik gambar sebab ramai orang but thanks 2 brader sorang ni sebab bermurah hati share gambar dia kat fb.if korang nk tgk banyak gambar click je link 2.

Kejadian berlaku kira-kira 5.30 petang, 29 ogos 2010. Simpang 3 sebelah Apartment Brunsfield Riverview. Bayi diletakkan dalam beg kertas dan disangkut di papan tanda " Beri Laluan".


dala letak dalam paper beg je then boleh je gantung kat tiang.kalo la paper beg 2 koyak..subhanallah,xtau pe jadi kat baby ni.nasib baik ada abg baju putih ni.masa aku lalu,dia la the one yang tolong kipaskan baby 2.darah pon stil ada kat baby n tali pusat pon xpotong lg.plus orang yang buang 2 bg pakej.siap ngan uri dia skali.sabo jela....hope baby ni nanti sihat2 and parents dia akan dapat hukuman yang sepatutnya...

**hope benda ni akan jadi pengajaran untuk kita dan orang2 diluar sana.semoga allah memberi rahmat pada baby ni.amin....

2 comments:

  1. eysh! panday buat tak berani tanggung. tak tau lah org2 yang terlibat buat dosa nieyh dikurniakan akal ker idak..huh!

    ReplyDelete
  2. tau xpe...xpasal baby 2 yg kena tanggung dorg nya salah.kalo ade akal tade nya dia buang cmtu je..btol x?

    ReplyDelete